Tuesday, January 5, 2010

The Princess and The Frog

I guess everyone heard before the story of Princess and the frog in our kids time....

A fairy tales by Grimm Brothers, ‘The Frog Prince' which the princess met with a frog and after kiss the frog, the frog become a prince after that. Now, Disney presents 'The princess and the frog' in 2D animation which the story is loosely based on E. D. Baker's novel 'The Frog Princess'

Disney, a familiar name for all of us during our childhood time..hehe.. Mickey and Minnie i bet no ones don't know them..haha.. I really like Disney cartoon... So i definitely will catch this movie in cinema... :)每个女生都曾经梦想自己的白马王子就像小时候的童话故事中, 一样的美好, 一样的浪漫。。。几乎所有的童话故事中。王子和公主都有个圆满的结局,幸福快乐地结婚了。。 从来就没有一本童话故事描写王子和公主结婚后的日子是怎样的。。 。

童话故事让女生们又爱又恨。。 记得第一次在感情上受创伤时, 我很天真的问了我好朋友一句话, 为什么童话故事里王子没有背叛公主,而现实生活里却又背叛这回事。。 我想我朋友当时应该很想笑我吧,什么世纪了, 怎么还会有相信童话故事的人呢??

我一直都以为爱情是很单纯的, 就像童话故事里一样不食人间烟火。。。可惜, 现实生活里却不尽然。。。

原以为经过了第一次的背叛, 会懂得学乖,哪知道第二次还是那么容易的相信了他的谎言,再一次被他狠狠画上了一刀。。。。后来,我终于明白了, 不是我笨;而是童话故事的影响力太深了,根深蒂固的无法动摇。。。

不久后,我又再一次的很笨很笨的笨到再当上公主。。。 这一次的结局没上次得那么糟,不过同样的是, 童话故事里没出现的情节, 很莫名其妙的出现在我的故事里。。我还很天真的告诉他,我还是相信世上会有童话般的爱情。。。 后来,我再问了我那位朋友一次很傻傻的问题。。。原来, 上一次我还是宁愿相信童话故事也不愿相信事实。。。

这一次, 我发现一件事情, 格林兄弟的童话故事是十九世纪的爱情故事,十九世纪和二十一世纪的爱情故事是有差别的。。就像张小娴, 藤井树,九把刀的故事和格林兄弟的是不一样的


现在, 我已经不看童话故事了, 因为我明白了王子是不可能出现的。因为这个世纪是没有王子的,只有金龟婿。。。 想看童话故事的原因,不是因为我还小, 而是我只想找回以前那种感觉, 那种不懂人情事故,像笑就笑,想哭就哭的感觉,一种缅怀过去的方式 ,就只是那一瞬间的感觉, 我就夫复何求了 。。。。。

原来王子结婚后,也会变成糟老头;公主也会变成老太婆

我好想活在格林兄弟的十九世纪, 人生充满了童话, 犹如戏如人生,人生如戏。。


2 comments:

susuLinG said...

Gal, i still believe fairy tales and in fact, i love fairy tales!!! Its not dat ask u not to believe, jz take it as learning in every love u falling!!! i nvr regret (except the last one) haha... they really love me n dote on me b4! do urs do dat on u too?? Their is no right or wrong in love!!! sometimes u said guy betray u, but mayb if u r the 3rd person, u would wan the guy to betray his gf too!!! it's not about who is the 1st come to his life, it's about who is the right person in his life!! so u can choose urs too!! not always guy who r choosing!! the real 21st century love is, gal is choosing too!!! haha... if no one love u, i will still love u de!!!! haha...

Puis@n said...

now kan kai liao lo.. juz feel dat last time y so stupid,, blif fairy tales is true.. u shd teach me how to woo guys ma.. but b4 that pls let me meet sum guys first.. den i can only CHOOSE.. haha.. i dun wan like wat we say last nite.. wan use choice oso cannot..haha